Endnu en nat på arbejde.. eller?

Side 34 af 37 Previous  1 ... 18 ... 33, 34, 35, 36, 37  Next

Go down

Re: Endnu en nat på arbejde.. eller?

Indlæg  Admin on Fre maj 03, 2013 8:07 pm

Kei nikkede, og gik hen for at finde noget at spise. Han orkede ikke at lave noget, puls han heller ikke var særlig god til det, han havde endnu ikke lært det. Han tog noget brød. Kei holdt brødet i munden og gik hen og tog Keya. Han tog en bid af brødet og tog det ud af munden igen. ”Hvorfor lader du hende ikke sove nu?” spurgte han. Han havde ikke meget forstand på børneopdragelse, og lige nu tænkte han heller ikke videre klart.
Admin
Admin

Antal indlæg : 2538

Vis brugerens profil http://miststale.nice-forum.net

Tilbage til toppen Go down

Indlæg  Pernille on Fre maj 03, 2013 8:24 pm

Aya så lidt undrende på Kei ”Skal du ikke have noget bedre end det?” spurgte hun ham. ”Hvis jeg lader hende sove nu.. så sover hun ikke hele natten” sagde hun roligt. ”Hun kan så 30 minutter til en time lidt senere” sagde hun roligt og strøg den mopsede Keya over håret.

Pernille

Antal indlæg : 2521

Vis brugerens profil

Indlæg  Admin on Fre maj 03, 2013 9:00 pm

Kei trak på skulderne. ”Måske senere.” sagde han. ”Jeg har aldrig rigtig haft behov for at lave mad.” sagde han. Kei så på Keya. ”Hvis hun ikke sover i nat, skal jeg nok tage mig af hende. Du må også være træt.” sagde han og så på Aya.
Admin
Admin

Indlæg  Pernille on Fre maj 03, 2013 9:05 pm

Aya lukkede øjnene og sukkede lidt ”Ja… men det kunne jo godt være der var andre end Keya der gerne ville have lidt opmærksomhed” sagde hun stille og rejste sig med Keya. Hun vuggede hende lidt og begyndte så at lede efter et legetøj som måske kunne gøre Keya i bedre humør.

Pernille

Vis brugerens profil

Indlæg  Admin on Fre maj 03, 2013 9:11 pm

Kei så lidt forvirret på Aya, da hun sagde at andre end Keya gerne ville have opmærksomhed. Kei gik efter Aya, og prøvede at hjælpe med at opmuntre Keya. Han havde ikke lyst til at fortælle Aya, at han ikke var sikker på at han var klar til at give hende opmærksomhed.
Admin
Admin

Indlæg  Pernille on Fre maj 03, 2013 9:24 pm

Aya studerede Kei lidt, hans manglende interesse i hende var begyndt at bekymre hende, men hun kunne vel være glad for at han var så interesseret i deres datter. Aya nussede lidt for Keya, der hurtigt lod til at have glemt at hun var sur da de fandt en masse af hendes legetøj. Aya rejste sig og lod far og datter om at lege, hun lagde sig på sofaen og sov snart.

Pernille

Vis brugerens profil

Indlæg  Admin on Fre maj 03, 2013 9:32 pm

Kei smilte, glad for at Keya var blevet glad igen. Han så lidt på Aya, da hun gik hen og lage sig, og da hun først var faldet i søvn, sad han og så på hende. Han ville gerne give Aya opmærksomhed, han vidste bare ikke helt hvordan, og han følte ikke helt han havde overskud til det. Keya var nemmere. Han kunne sidde og lege med hende, og hun vidste hurtige og klare tegn på om hun kunne li det. ”Bare vent på mig lidt endnu.” sagde han stille, mens han så på Aya.
Admin
Admin

Indlæg  Pernille on Fre maj 03, 2013 9:42 pm

Aya hørte selvfølgelig ikke at Kei bad hende om at vente, men som ugerne gik blev det også mere og mere klart at der ikke var tid til at vente. Aya gjorde sig dog mere og mere fjern fra Kei, mest af alt for at skjule hvor syg hun egentlig var. En dag Kei var i bad ville han høre et glas knuse, men lyden var lav, så det var bare lyden af et glas. Men snart derefter ville han høre Keya græde i vilden sky nær badeværelsesdøren. Hvis han åbnede og så på hende ville se grædende op på ham med blod på hænderne og i ansigtet. Men blodet var ikke hendes eget. Aya var blevet svimmel og havde sat Keya på gulvet. Hun var gået hen til køknet for at hente et glas vand, men hun havde aldrig nået at fylde glasset op. Hendes blik blev mere sløret og hendes hænder havde rystet for meget, hun var besvimet. Hun havde tabt glasset og slået hovedet ned i bordkanten der var lavet af granit. Hun lå nu bevidstløs på gulvet og blødte fra hovedet.

Pernille

Vis brugerens profil

Indlæg  Admin on Fre maj 03, 2013 9:53 pm

Som ugerne gik, blev Kei mere og mere sig selv. Først var han meget indadvendt, og ville helst bare sidde og lege med Keya. Kei lage mærke til at Aya blev mere fjern for ham, og han tænkte at han nok var kommet for sent. Han var glad for at Aya ikke smed ham ud, og han gjorde hvad han kunne for at være en god far for Keya. Kei røg stadig, men kun uden for. Han ville gerne stoppe, og han prøvede også kort, men det var for hårdt at opgive to ting. Kei hørte ikke glasset blive knust, men han hørte Keya græde, og han steg hurtigt ud af badet, og åbnede døren. Han tog hurtigt på hende, for at se om hun blødte, og løftede hende hurtigt op. ”Aya.” kaldte han, og blev helt bleg da han så Aya. Efter at Kei havde slået Zahia ihjel, og givet sig selv lov til at sørge, havde han haft marridt om, hvordan Aya havde set ud. Synet her mindede ham for meget om det. ”Aya!” sagde han skrækslagene, og satte hurtigt Keya på gulvet igen, og gik hen og mærkede om der var puls. Han tog et viskestykke og lage det mod Ayas hoved og ringede efter en ambulance. Da ambulancen kom, var Kei nød til at blive tilbage, fordi han ikke kunne få nogen til at passe Keya, og han måtte få hende vasket efter at have haft sit mors blod på hænderne. Kei fik hurtigt vasket hende, og ringet efter en vogn og gjort Keya klar til at tage på hospitalet.
Admin
Admin

Indlæg  Pernille on Fre maj 03, 2013 10:22 pm

Aya reagerede overhovedet ikke da Kei kaldte hendes navn, men hun havde stadig puls. Ambulanceførerne tog hurtigt Aya på det nærmeste hospital. Da Kei endelig fandt hende på hospitalet lå Aya koblet til flere maskiner og hun havde forbinding om hovedet, men hun var stadig ikke vågnet. Hun trak dog vejret selv. Keya begyndte at skabe sig lidt fordi hun ville op til sin mama.

Pernille

Vis brugerens profil

Indlæg  Admin on Fre maj 03, 2013 10:34 pm

Kei kunne ikke li det han så. Han bandede lavt over, at han ikke have kunne forhindre det. Hvornår var Aya blevet så dårlig? Kei sad roligt med Keya. ”Du er nød til at side lidt hos Tousan. Mama sover.” sagde Kei, så roligt som han kunne og smilte til Keya. Selvfølgelig forstod hun ikke hvad der skete, men det bedste han kunne sige, var at hun sov. Kei så trist på Aya. ”Jeg er ikke klar endnu. Du er nød til at vågne op.” sagde han. ”Jeg har slet ikke fået fortalt dig, hvor meget jeg holder af dig endnu, og hvilket slags liv jeg gerne vil have med dig.”
Admin
Admin

Indlæg  Pernille on Fre maj 03, 2013 10:37 pm

”hmmmmm” kom det fra Keya og hun så uroligt hen på sin mama. Efter et par timer kom en læge ind, han stoppede lidt overrasket da han så Kei sidde i rummet. Han bladede i nogle papirer, Aya’s journal. ”Og de er?” spurgte han lidt undrende, i Aya’s papirer stod der jo intet om en mand.

Pernille

Vis brugerens profil

Indlæg  Admin on Fre maj 03, 2013 10:40 pm

Kei rejste sig op da lægen kom ind. Han var egentlig bare gået ind uden at spørger nogen. ”Jeg.. Er Keyas far.” sagde han og så hurtigt ned på Keya. ”Keya er Ayas datter. Jeg bor sammen med dem.” sagde han. ”Det var mig der fandt hende på gulvet.” prøvede Kei at uddybe lidt mere.
Admin
Admin

Indlæg  Pernille on Fre maj 03, 2013 10:45 pm

Lægen så skiftende lidt forvirret fra Kei, til Keya, til Aya og ned i journalen. ”Jeg går ud fra at Aya er Amaya’s kælenavn?” spurgte han med et lille smil. Lægen vendte opmærksomheden mod Aya ”Hun slog vist hovedet lidt voldsomt, men der lader ikke til at være sket noget, andet end et hul i hovedet” begyndte lægen. Han så, så lidt bekymret på Kei ”.. vi har jo fundet ud af at hun undergår kemobehandling” sagde han roligt og åbnede journalen ”og det lader til at have tæret utroligt meget på hendes krop.. alle hendes værdier er lave..” sagde han bekymret. ”Har du lagt mærke til hvad hun har spist på det sidste?.. og hun pludselig har fået det meget dårligt? Og hvad med hendes hår.. Plejer det at være tykkere?” spurgte læge Kei.

Pernille

Vis brugerens profil

Indlæg  Admin on Fre maj 03, 2013 10:51 pm

Kei nikkede lidt flovt. Han havde aldrig kaldt Aya for andet end Aya. Kei sukkede lidt lettet op, da lægen sagde det ikke var værre. Men lettelsen var kort, og Kei blev bleg, da lægen sagde at Aya ikke havde været til kemo. Kei vaklede, og han dumpede ned på stolen igen, og så lige ud i luften. Hvad hun havde spist? Havde hun haft det dårligere? Var hendes hår blevet tyndere? Han kunne ikke svare på noget af det. Kei åbnede munden og lukkede den igen, mens han forsat så blankt ud i luften. ”Jeg ved det ikke…” sagde Kei hæst og lavt. ”Hun har spist almindeligt.” sagde han og så op på lægen. De spiste jo sammen. ”Hendes hår…” Kei så hen på hende. ”Jeg ved det ikke… Det er længe siden jeg har… rørt ved det.” sagde Kei lidt usikkert. ”Dårligere… Jeg ved det ikke… Jeg er mere far til Keya, end mand til Aya, øhm jeg mener Amaya” sagde han og så nedslået mod gulvet ved opdagelsen.
Admin
Admin

Indlæg  Pernille on Fre maj 03, 2013 10:58 pm

Lægen studerede Kei, han så lidt undskyldende på ham ”Det var ikke for… sådan er nogle forældreforhold jo.. i det mindste lader det til i kan enes.. i bor trods alt sammen” prøvede lægen, men han havde selvfølgelig ingen ide om hvad slags forhold Kei og Aya havde. Pluslig skreg Keya op og det var fordi hun havde opdaget noget. Der kom en træt lyd fra Aya mens hun satte sig op ”Jeg har spist sundt som jeg plejer, jeg har fået det dårligere og ja… mit hår er blevet tyndere” sagde Aya roligt og rakte armene frem for at tag i mod Keya der sprællede i sin fars arme. Lægen smilte lidt til Aya, han spurgte hvordan hun havde det og om hun kunne huske noget fra sit fald. Aya fortalt at hun kunne huske hun var blevet svimmel og så ville have taget noget vand. Lægen spurgte ind til hvordan hendes behandling var gået, Aya fortalte at medicinen havde ramt hende hårdere og hårdere, så hendes dosis var faktisk allerede blevet sat ned 3 gange, men alt det der skete med hende var jo almindeligt for kemopatienter. Lægen noterede sig af alt hun sagde, han fortalte at han lige ville tale med hendes egen lægen for at ligge en behandlingsplan for hende herfra og så gik ham. Aya sad stille med Keya der havde travlt med at undersøge sin mor ”mama” sagde hun lidt bekymret, Aya smilte lidt ”mama er okay” løj hun. Aya’s blik faldt på Kei ”Undskyld jeg har været til besvær” sagde hun.

Pernille

Vis brugerens profil

Indlæg  Admin on Fre maj 03, 2013 11:05 pm

Kei tog ikke i mod lægens undskyld, for han havde ikke sagt noget forkert. Kei ville gerne være der mere for Aya, han havde bare ikke haft kræfter nok til at tage sig af hende, og sig selv. Kei så ned på Keya, da hun begyndte at skrige og han så hen på Aya. Han følte sig lettet, og lod Keya komme hen til sin mor. Kei sad stille og lyttede. Kei så tomt ud i luften som han plejede da Aya talte til ham. Han rejste sig op, og gik hen og satte sig på sengen kanten. ”Det har du.” sagde han uden at se på hende. ”Men det er mere til besvær når jeg ikke ved noget.” sagde han og så op på Aya og lage en hånd på hendes kind. ”Jeg er nød til at vide mere om hvad der sker.” sagde han. ”Jeg holder virkelig meget af dig Aya, og jeg vil gerne være der for dig, så du er nød til at fortælle mig hvad der sker. Jeg skal nok være der mere for dig nu.” sagde han og nussede stille hendes kind. Han var ikke klar til at sige at han elskede hende igen, han vidste det simpelthen ikke, om det var gamle følelser han ikke havde kunne give slip på, eller om han virkelig stadig elskede hende. Men han vidste hun var den person som betød mest for ham, sammen med Keya.
Admin
Admin

Indlæg  Pernille on Fre maj 03, 2013 11:09 pm

Aya så lidt undrende op på ham, hun smilte med et lille grin da han var færdig med at tale. Hun fjernede hans hånd. ”Hvem prøver du at narre.. du har haft dit eget at tænke på og har været ligeglad med hvad der skete med mig” sagde hun stille og nussede med Keya. De følelser hun så stærk havde følt for nogle uger, at hun bare ville røres af Kei, have opmærksomhed, hvad som helst, siden var falmet i takt med at hendes sygdom var blevet værre. Hun så ned på Keya ”lad vær med at love ting du ikke kan holde… du skulle hellere love mig at du passer godt på Keya hvis der sker mig noget” sagde hun stille.

Pernille

Vis brugerens profil

Indlæg  Admin on Fre maj 03, 2013 11:14 pm

Kei åbnede munden for at benægte, men lukkede den igen. Det var sandt, men ikke helt. Han så ned og flettede sine finger, og lyttede på hvad hun sagde. ”Du har ret i, at jeg ikke havde kræfter til at være der for dig. Men jeg var ikke ligeglad med dig.” sagde han og så op på Aya. ”Jeg har bare… Været bange for at jeg ikke længere kan være den du gerne vil have jeg skal være.” sagde han. ”Jeg skal nok love, at jeg nok skal tage mig af Keya, hvis der sker noget med dig. Men lad mig også tage mig er jer begge, mens I begge to er i mit liv.” sagde han. ”Lad mig gøre det Aya.” sagde han og så bedende på hende.
Admin
Admin

Indlæg  Pernille on Fre maj 03, 2013 11:19 pm

Aya så væk, hun havde jo vidst det dengang hun spurgte om han ville bo hos hende, at han nok ikke ville være i stand til at tage sig af hende. Men hun var blevet hårdere ramt af sin behandling end hun havde regnet med, og Kei havde været i stand til langt mindre ting selv end hun lige havde regnet med. Hun forsatte med at holde sit blik fra Kei og hun give opmærksomhed til deres lille datter. Aya så lidt undrende op på ham ”Den jeg gerne vil have?” gentog hun lidt forvirret, fordi Kei ikke havde vist nogen interesse havde Aya troet at tanken om dem var noget der var blevet lagt på hylden, så hun var gået fra at være klar til et forhold med Kei når han blev ædru, til ikke at ville noget. ”Folk ændre dig med tiden.. jeg er selv langt fra den samme som den gang” sagde hun roligt, det var mere som en trøst til Kei. ”Godt” sagde hun til at Kei ville tage sig af Keya, men hun så skeptisk på ham da han bad som også at passe hende. ”Jeg ved ikke..” sagde hun stille. Hun studerede hans bedende øjne, med modvilje i sit blik gik hun med til det.

Pernille

Vis brugerens profil

Indlæg  Admin on Fre maj 03, 2013 11:30 pm

Kei smilte lidt, og nikkede. ”Ja, men du er ikke blevet værre end da jeg mødte dig.” sagde han ærligt. Aya var kun blevet bedre med tiden. Hun var blevet mere ansvarsbevist og havde klaret sig godt. Det var gået den modsatte vej med Kei. Kei smilte, da Aya gav ham lov til at tage sig af hende. Aya ville i de næste uger ligge mærke til, at Kei gik meget op i det. Da de kom hjem fra hospitalet, tog Kei alle pligter. Han handlede ind og gjorde rent, og begyndt at lærer at lave mad, mens han stadig passede Keya. Han sikrede sig at Aya tog sin medicin, og spurgte ind til hvordan hun havde det. Han tog og Keya med, når Aya skulle på hospitalet og have behandling. Der var ikke rigtig noget over Kei mere, da fortalt at han havde været alkoholiker. Han sov dog stadig i sin egen seng og han lage ikke aldrig op til at ville noget med Aya.
Admin
Admin

Indlæg  Pernille on Fre maj 03, 2013 11:40 pm

Aya så forvirret på Kei, hun tænkt at han sikkert kun så gode ting ved ham, men havde ikke overskud til at påpege alle de dårlige ting ved hende selv lige nu.
Aya blev meget overrasket over hvor meget ansvar Kei tog da de kom hjem, og så vidt hun kunne se drak han ikke mere. Kei ville ligge mærke til at Aya blev mere og mere ærlig overfor ham, til at starte med svarede hun bare at hun havde det fint hvis han spurgte hvordan hun havde det, men snart begyndte hun at åbne sig mere og mere. Hun fortalte ham at tanken om noget så fjollet som at tabe alt sit hår skræmte hende lidt, men der røg mere og mere af hver gang hun var i bad, så hun overvejede at klippe sig helt korthåret. Aya havde det stadig tit dårligt, men som hun havde forklaret Kei var alle hendes symptomer nogen der han sammen med hendes behandling. Aya kunne ikke finde ud af hvordan hun havde det med Kei’s manglende interesse, men hun viste jo hellere ikke selv nogen, så det var vel fint nok.. Hun tænkte det nok kun havde været alkoholikeren Kei, der stadig havde haft interesse for hende.
En dag ringende telefonen og Aya tog den ”Ja.. det er mig.” sagde hun roligt, men satte sig så ret op i sofaen og så alvorlig ud. ”Jamen.. jeg troede ikke… Hvad med mine tal.. Ja, okay..?” sagde hun ”Om to dage” sagde hun og hendes blik faldt bekymret på Kei.. ”Jo.. Jamen jo.. det vil jeg gerne” sagde Aya og så ud som om hun havde taget en svær beslutning. ”Ja.. ja.. jeg ved hvor det ligger.. jeg skal nok møde op” sagde hun og lagde på. Hun så på telefonen lidt ”De har undersøgt mine tal.. og de ligger godt for en operation.. der var en aflysning.. om to dage.. jeg skal opereres om to dage” sagde hun lidt fraværende.

Pernille

Vis brugerens profil

Indlæg  Admin on Fre maj 03, 2013 11:54 pm

Kei var glad for Ayas ærlighed, og Kei opdagede noget nyt hos sig selv. Han kunne li at tage ansvar for andre, han kunne li at hjælpe Aya og passe Keya. Da Aya snakkede om sit hår, sagde han at hun sikker ville se køn ud med kort hår, og selv hvis hun mistede alt sit hår, ville hun stadig være smuk. Kei lage ikke and på Aya, fordi hun var syg, for at beskytte sig selv. Han havde affundet sig med, at han holdte af hende, at han bekymrede sig for hende. Hvis han så nærmere på sine følelser, prøvede at være sammen med hende, var han bange for det han kunne finde. Hvis han elskede hende, og han mistede hende igen, var han ikke sikker på at han ville kunne holde sig oppe, og ikke en gang alkohol ville kunne hjælpe ham denne gang.
Kei så hen mod Aya, da hun tog telefonen. Opkaldene var altid til hende, så han tog den stort set aldrig. Lage mærke til at Aya pludselig virkede bekymret, og han kom hen til hende. Kei så på forvirret på Aya. ”To dage.” sagde han og sank. ”Det er da godt.” sagde han og smilte lidt. Han gik hen og satte sig i sofaen ved siden af Aya og tog hendes ene hånd mellem sine.
Admin
Admin

Indlæg  Pernille on Lør maj 04, 2013 12:01 am

Aya kunne ikke lade vær med at smile over at Kei bakkede hende sådan op, hun kunne godt li det, og hun begyndte at føle sig tryg.
Aya sad lidt og så ud i luften, hun sad stiv lidt før hun tog hans hånd. Hun så bekymret på ham ”Jeg tror jeg er.. bange” sagde hun undrende, hun havde aldrig været bange for døden, men nu havde hun noget at miste. Hendes blik faldt på Keya der stod op vha. bordkanten. Aya knugede hånd lidt mere, hun vidste hun ikke skulle sige de tre ord.. hvad nu hvis.. Aya tog en dyb indånding ”Ja.. lad os hygge os indtil den dag komme” sagde Aya og smilte lidt kærligt til ham.

Pernille

Vis brugerens profil

Indlæg  Admin on Lør maj 04, 2013 12:14 am

Kei smilte betrykkende til hende og nussede stille hendes hånd. ”Det skal nok gå.” sagde han. Kei nikkede og smilte kærligt tilbage til Aya. ”Ja, lad os det.” sagde han og lænte sig ind og kyssede hendes kind. Kei havde ikke kysset Aya siden han var blevet ædru. Han havde næsten heller ikke kysset Keya, det var ikke noget han var van til, men han havde givet hende godnat kys efter han var blevet ædru. ”Du skulle gerne få det bedre efter operation ikke sandt?” spurgte Kei.
Admin
Admin

Indlæg  Sponsored content

Sponsored content

Side 34 af 37 Previous  1 ... 18 ... 33, 34, 35, 36, 37  Next

Tilbage til toppen